יבוא מסין – המדריך שיעשה לכם קצת סדר

עוד ועוד אנשים לאחרונה שואלים אותי "איך מתחילים? מה עושים?" ועוד…ככל שמעמדה הכלכלי של סין מתחזק וטכנולוגיות הייצור הולכות ומשתפרות, כך הביקוש ליבוא מוצרים מסין הולך וגובר, הן בגלל העלויות הזולות והן בגלל האפשרות למקסם רווחים. ישראלים רבים מעוניינים לייבא מוצרים מסין לישראל על מנת למכור אותם בשווקים השונים או כדי להוזיל את עלויות המוצרים מספקים מקומיים. עם זאת, חשוב לדעת כי יבוא מסין דורש ניסיון וידע רב ומצריך בדיקות עמוקות ומקיפות בתחומים רבים ומגוונים כיוון שיש לאתר ספקים אמינים מסין, וחשוב לבדוק את איכות המוצרים לפני השילוח ארצה. לא תמיד הכל "חלק ונקי" כפי שמצטייר באתרים שונים…כמו כן, יש להכיר את נבכי הביורוקרטיה המקומית בסין וחשוב להעריך נכון את עלויות הייצור בסין ואת עלויות השילוח, המכס ועלויות נוספות. ויש לא מעט…עם כינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לסין, נחתם גם הסכר סחר בשנת 1992. שנתיים לאחר מכן נחתם גם הסכם להכרה הדדית לאישורי תקינה. 

כדאיות כלכלית

עוד לפני קבלת ההחלטה לייבא מוצרים מסין או לחתום על הסכם ייצור עם ספקים מסין, חשוב לערוך בדיקות שוק מקיפות ולבדוק כדאיות כלכלית. לא תמיד ובכל מחיר זה משתלם אך אם פועלים נכון ובודקים ביסודיות אין ספק שניתן לחסוך המון,אבל המון כסף…יש לזכור כי יבוא מסין כרוך לרוב במכס לכן יש לבדוק מהו תעריף המכס על המוצרים שמעוניינים לייבא. את תחשיב המכס ניתן לבצע באמצעות עמיל מכס מקצועי או בעזרת חברה המציעה שירות ליבוא מוצרים מסין. כמו כן ישנם מוצרים שדורשים אישורים ממכון התקנים,משרד התקשורת,משרד התחבורה ועוד,לכן חשוב לבצע בדיקות מקיפות לפני שקופצים למים הסינים…בנוסף, יש לבדוק האם המוצר או המוצרים שמעוניינים לייבא עומדים בתקן הישראלי. חשוב לבצע מחקר שוק קפדני ומקיף על מנת לוודא כי יש למוצר ביקוש בארץ, וכי מחירו לאחר עלויות יבוא, מכס, אחסנה ושינוע עדיין אטרקטיבי.לא מעט קורה שמתחילים בהליך יבוא של מוצר עכשוי,לדוגמא משחק ילדים שפופולרי מאוד בימים אלו בארץ,אך עד שימצאו מפעל לייצר אותו ועד שהוא יגיע ארצה המותג כבר יחלוף ותחליף אותו דמות חדשה.וזה די מבאס…

איתור ספקים

בעידן האינטרנט בו אנו חיים היום נדמה כי בלחיצת כפתור ושיטוט באתרים שונים ניתן להגיע לכל הספקים בעולם, לרבות ספקים מסין. עם זאת, כדי לייבא מוצרים מסין בהצלחה חשוב לבקר במפעלי הייצור על מנת לבדוק את איכות המוצרים, וכדי להתרשם ממקצועיות המפעל וליצור קשרי מסחר אישיים. עם זאת, איתור ספקים במדינה עצומה בגודלה כמו סין, מדינה בה רבים אינם מדברים אנגלית, עלול להקשות על המשימה. לכן, מומלץ לפנות לחברה מקצועית שלה סניפים בסין וזו דואגת לאתר ספקים אמינים ואיכותיים בהתאם לצרכי ודרישות הלקוח.
חברה מקצועית ליבוא מוצרים מסין מאתרת ספקים ומוצרים, מבצעת בקרת איכות יסודי לאורך שלבי הייצור ומפעילה מערך לוגיסטי להובלת המוצרים מפתח המפעל עד ללקוח. כך היבואן יכול לחסוך טיסות הלוך ושוב, הוצאות לינה, זמן והתמודדות עם משימת איתור הספקים ומעקב אחר התקדמות הייצור והשילוח. 

הובלה מסין

ניתן לייבא מוצרים מסין באמצעות הובלה ימית או אווירית. הובלה אווירית יחסית יקרה ומתאימה בעיקר למשלוחים בעלי נפח קטן או לחלופין משלוח אשר חייב להגיע ארצה בהקדם ולכן מרבית המוצרים מיובאים מסין לישראל דרך הים. עלויות ההובלה עלולות להיות גבוהות כאשר מעוניינים לייבא מוצרים גדולים כמו רהיטים. כמו כן, חשוב לבדוק את תחשיב המכס לפני שמתחילים הליך יבוא מסין כדי לבדוק את כדאיות העסקה.
חשוב להדגיש כי יבוא מסין תוך ליווי צמוד של חברה המתמחה בתחום, מסייע ליבואן לבחור ספקים אמינים, לנהל את ההזמנה, לפקח על איכות המוצרים, לטפל בהליכי ההובלה היבשתית והימית, ולחסוך בזמן ובעלויות רבות. לסיכום – אנחנו,הישראלים,אוהבים לחסוך ולעקוף את הצינורות המקובלים אבל תזכרו כלל חשוב – עדיף לחסוך קצת פחות ולתת למקצוענים לנהל עבורכם את מה שהם טובים בו מאשר לבצע זאת בעצמכם תוך כדי לקיחת סיכונים כאלו ואחרים ואז להתחרט על כך… ב ה צ ל ח ה  ! ! !

כתיבת תגובה